onsdag 9. august 2017

Snacks: nyplukket, stekt kantarell. Skogens gull!

Vi skriver august, og høsten nærmer seg. Dessverre... Jeg synes sommeren er alt for kort, og i dag har vi virkelig fått en forsmak på høsten. Surt, kaldt og regn. Mye regn.
Nyhetene melder om biler som flyter avgårde, stengte broer og oversvømmede kjellere. Skikkelig tordenvær har det også vært, men jeg trosset været, kledde meg i vanntett fra topp til tå og tvang en lettere fornærmet hund med meg på en times tur i skogen.
Og der fant jeg gull!
Det var store tuer som bugnet av kantareller. Korttenkt som jeg var, hadde jeg ikke tatt med meg noe å ha de i, så jeg plukket med meg det jeg fikk plass til i lomma på regnfrakken ;)
Tenker jeg får ta med meg vesla ut på sopptur en kveld det er opphold, før noen andre finner de. Jeg pleier nemlig å fryse det ned og ha i soppstuing og som tilbehør til viltkjøtt utover høsten og vinteren.
Uansett, det ble nok til at jeg fikk en liten smak av skogens gull til kveldssnacks.

Nydelige, ferske kantareller stekt i godt smør. Nam!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar