onsdag 16. august 2017

Middag: pulled pork med fløtegratinerte rotfrukter og sjampinjongstuing

Man blir jo litt lei av kylling og fisk etterhvert også... Så på lørdag saumfarte jeg fryseren, og fant en pakke med pulled pork. Snaddermat! 
Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å grille, og fikk plutselig en idé om at kjøttet ville smake MER av grill hvis jeg dro det fra hverandre på forhånd og grillet det i en aluminiumsform. Om det smakte noe særlig grillmat av kjøttet kan diskuteres, men det ble i alle fall fortere gjennomvarmet enn hvis jeg skulle lagt hele biten på grillen :) I tillegg var det jo lørdag, så jeg koste meg med en cider. Null karber var det i cideren, så jeg nøt den med god samvittighet.

Som tilbehør til kjøttet hadde jeg fløtegratinert selleri- og kålrot, og en nydelig sjampinjongstuing til. Og salat, selvfølgelig. Masse salat :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar